Nejlevnější malé elektromobily

Jak získat nejlevnější malý elektromobil?

Jaké tedy máme možnosti, pokud si chceme pořídit nejlevnější malý elektromobil např. pro úsporné každodenní dojíždění do zaměstnání?

VXT 1 TRIO

Nejdostupnějším elektromobilem v Čechách je nový "Velorex" a to v tříkolovém provedení. Cena začíná na 114 949 kč. K ceně je nutno připočíst 12 - 30 tisíc za akumulátor. Jedná se v podstatě o kapotovaný skůtr, takže rychlost je omezena na 45 km/h a řídit ho mohou řidiči od 15-ti let. Náklady na provoz se pohybují kolem 0,15-0,30 kč/km. Vzhledem ke svému omezení je VXT vhodný především pro městský a příměstský provoz. Dojezdová vzdálenost je kolem 60km.

Technické parametry

  • Velikost: V 1483mm / D 2264mm / Š 1173 mm
  • Rychlost: do 45 km/h
  • Dojezd: do 35 km
  • Motor: 2000W
  • Počet míst: 2
  • Hmotnost bez baterie: 270 kg
  • Bezklíčové startování
  • Kategorie vozidla: L2e

Web: https://vxt.cz/vxt-1/

Recenze 1: https://www.auto.cz/velor-x-trike-na-vlastni-kuzi-nejlevnejsi-auto-v-cr-95551
Recenze 2: https://www.idnes.cz/auto/motorky/firma-velor-x-trike-uvedla-na-trh-elektricke-trikolky-a-ctyrkolky.A160516_190906_motorky_fdv

Výhody: Nejlevnější elektromobil v Čechách
               Cenově dostupné LiFePo4 akumulátory

Nevýhody: Omezená maximální rychlost kvůli L2e kategorii


VXT 2 Quadro

Druhým nejdostupnějším elektromobilem v Čechách je nový "Velorex" ve čtyřkolovém provedení. Cena začíná na 120 999 kč. K ceně je nutno připočíst 12 - 30 tisíc za akumulátor. Jedná se v podstatě o kapotovaný skůtr, takže rychlost je omezena na 45 km/h a řídit ho mohou řidiči od 15-ti let. Náklady na provoz se pohybují kolem 0,15-0,30 kč/km. Vzhledem ke svému omezení je VXT vhodný především pro městský a příměstský provoz. Dojezdová vzdálenost je kolem 60km.

Technické parametry

  • Velikost: V 1450 mm / D 2260 mm / Š 1180 mm
  • Rychlost: do 45 km/h
  • Dojezd: do 60 km
  • Motor: 3000W
  • Počet míst: 2
  • Hmotnost bez baterie: 304 kg
  • Bezklíčové startování
  • Kategorie vozidla: L6e

Web: https://vxt.cz/vxt-2/ 

Recenze: https://www.solarninovinky.cz/?zpravy/2017121103/nejlevnejsi-elektromobil-velor-x-trike-se-vyrabi-na-ostravsku

Výhody: Nejlevnější elektromobil v Čechách
               Cenově dostupné LiFePo4 akumulátory

Nevýhody: Omezená maximální rychlost kvůli L6e kategorii


eChoice

Výkonnějším, ovšem o něco dražším elektromobilem je eCHOICE. Jeho cena začíná na 199 000 kč. Prodává se buď ve variantě s omezením rychlosti do 45km/h, nebo 80km/h. K dispozici je čtyřmístná verze i dvoumístné užitkové verze VAN a PICKUP. Dojezdové vzdálenosti se pohybují kolem 100-150 km dle zvolených akumulátorů.

Technické parametry

  • Velikost: V 2245 mm / D 1290 mm / Š 1570 mm
  • Rychlost: do 45 km/h / 80 km/h
  • Dojezd: do 150 km / 120 km
  • Motor: 3500 W / 7500 W
  • Počet míst: 2 (u typu 4H 4)
  • Pohotovostní hmotnost s bateriemi: 635 kg / 643 kg

Web: https://vxt.cz/wp-content/uploads/2018/02/osobni%CC%81-eCHOICE.pdf 

Recenze 1: https://autoviny.sk/testy/118818/test-elektromobilu-vxt-e-choice-van-xl-mily-a-rozporuplny?utm_source=striz
Recenze 2: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/velor-x-trike-brida-elektromobil.A171002_121203_automoto_fdv

Výhody: Nejlevnější způsob pořízení nového malého elektromobilu s rychlostí 80km/h
               Snadná nahraditelnost levných trakčních Pb akumulátorů

Nevýhody: Neznámá dílenská kvalita čínských komponentů


Jiayuan Lingzu

Elektromobil montovaný a prodávaný v Číně, jinak prakticky identický s elektromobilem eChoice prodávaným v Čechách, včetně jeho výkonových variant, viz https://vxt.cz/echoice-osobni/. Jiayuan Lingzu je homologovaný i pro provoz v zemích EU, tedy také pro Českou republiku. Jeho cena na obchodním portálu Alibaba se pohybuje kolem 4,200 dle konfigurace a počtu odebraných kusů (1 až 4 ks) + doprava. Standardní kontejner pojme 4 tyto elektromobily, pro dosažení nejnižší ceny by tedy bylo nutné dát dohromady čtyři zájemce, kteří se podělí i o cenu za dovoz celého kontejneru se čtyřmi elektromobily. Cena dopravy kontejneru se čtyřmi elektromobily z Číny se pohybuje okolo 3,000 USD. Při nákupu čtyř elektromobilů pro naplnění celého kontejneru tedy platí:

Nákup 4 aut z Alibaby: 16,800 USD
Doprava z Číny: 3,000 USD
CLO 10%: 1,980 USD
DPH 21%: 4,158 USD

CELKEM za 1 auto: 6,484.5 USD = cca 146,000kč

Cenu nejspíš ještě navýší nějaké přístavní poplatky a pokud bude přeprava kontejneru objednána přes přepravní společnost, která se na lodní přepravu z Číny specializuje, bude doprava kontejneru dražší, než uvedených 3000 USD. 

Prodejce: https://www.alibaba.com/product-detail/EEC-L7e-L6e-electric-micro-car_60611784692.html?spm=a2700.details.maylikever.8.688c6125V6Z9D8

Recenze: https://fdrive.cz/clanky/test-carsharing-revolt-po-praze-stylove-2652

Výhody: Pravděpodobně nejlevnější způsob pořízení nového malého rychlejšího elektromobilu
               Snadná nahraditelnost levných trakčních Pb akumulátorů

Nevýhody: Pravděpodobně horší dostupnost náhradních dílů
                    Neznámá dílenská kvalita čínských komponentů


Renault Twizy 80 z bazaru

Renault Twizy 80 je dalším zástupcem malého elektromobilu, který je schopen vyvinout rychlost až 80km/h. Cena nového elektromobilu v Čechách je 330 tisíc Kč, takže se zaměříme na bazarová vozidla prodávaná v Německu. Cena staršího Twizy s akumulátorem se pohybuje kolem € 5,000 - 8,000 dle najetých km, tedy 127,000 - 203,000 Kč. Za tuto cenu seženete Twizy z roku 2012, šestiletý akumulátor bude mít ovšem svoje nejlepší léta dávno za sebou. Může vám vydržet ještě dva roky, ale může také zhasnout už po několika měsících. Další alternativou je koupit si Twizy bez akumulátoru a vyrobit si akumulátor vlastní. Cena staršího Twizy bez akumulátoru se pohybuje kolem € 2,500 - 5,000 dle najetých km. Problém je, jak připojit neoriginální akumulátor přes CAN systém do řídící jednotky, která umí používat pouze originální akumulátory. Jeden směr, použití Arduina, naznačují následující videa:

https://youtu.be/atRj5TxExVo

https://www.youtube.com/watch?v=rMAn8DB9J08

Twizy virtual BMS soubory pro Arduino: https://github.com/dexterbg/Twizy-Virtual-BMS/

To je ovšem řešení pro šikovné kutily, my ostatní musíme vystačit s nákupem Twizy s originálním akumulátorem. Nejoblíbenější vyhledávače ojetých vozů v německých autobazarech jsou:

https://www.mobile.de/cz

https://www.autanet.cz/auta-dovoz-nemecko

https://www.autoscout24.cz

Cena ojetého Renaultu Twizy s akumulátorem v rozmezí € 5,000 - 8,000 = 127,000 - 203,000 Kč

Recenze 1: https://www.auto.cz/test-renault-twizy-urban-zivot-v-bubline-125145
Recenze 2: https://www.hybrid.cz/prvni-recenze-renault-twizy-jediny-elektromobil-ktery-stoji-za-koupi

Výhody: Dobrá dílenská kvalita oproti čínským elektromobilům
                Lepší dostupnost náhradních dílů než u čínských elektromobilů

Nevýhody: Kratší životnost opotřebovaného LiFePo akumulátoru
                    Drahé nové LiFePo akumulátory, až 100,000 Kč



Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky